Thursday, January 20, 2011

~Simple make up..tp menarik..Thanks k lin~

On 16/1/11 (Ahad) aku g kursus mekap zero yg di anjurkan oleh http://azzalynnbridal.blogspot.com/ (kredit to her-k lin). Kursus tu x lama pun. dari kul 9.00am sampai kul 1.30pm. Sebenarnyer saje2 je nk blajo2..bukan nk serius pun..pada mulanya 'YA'..but i think my talent bukan kat situ..so, kalau nk mekap2 pun tuk sndiri n kawan2 terdekat jer..huhu...

Peserta kena mekap sendiri tau..tp barang2 seme penganjur yang sediakan..huiii..bile tengok barang2 mekap dia..fullamakkk..bnyak tol..macam2 brand ade..but her suggestion..'MUSTIKA RATU',FARMASI, n beberape product len. Sebelum ni aku de gak beli..tp aku amik brand elianto + farmasi. So far ok la..mungkin pasni aku nk cuba MUSTIKA RATU plak..saje nk try2..hihi..cam serius je aku ni.. ;p

Slama 4jam 1/2 tu, bnyak tips yg k lin bagi..contohnyer cara memakai foundation + kesesuaian tone kulit, eye shadow + pemilihan warna (mengikut situasi)+ smokey eyes, cam ne nk buat shading kt pipi n hidung, blusher(pemerah pipi) dan ++++. So far aku sangat berpuas hati ngan hasilnya. Cara dia mekap x terlalu berat. Simple tp menarik. Tengok la hasil yg aku dapat... :)










3 comments:

  1. Akak pun teringin nak belajar mekap jugak .. nampak best. Tapi x tau la .. whether i have the talent ke tidak ;)

    ReplyDelete
  2. amboi..maihana..cun nya..hehe..

    ReplyDelete
  3. salam...

    ibu2 wajib jaga penampilan diri buat tatapan suami..cun* ok lah tu..:))

    ReplyDelete