Thursday, December 23, 2010

~~Family day yang sangat bes dan memori indah in my life~~

21 Dis 2010 : 2.00pm

Perjalanan bermula dari ofis untuk amik anak2 ku yang comel. Then terus g umah kak tikah di Sepang. Sampai sana ingat kakak aku da siap..rupanya aku sempat duk lepak2 lg kt umah dia..Kul 5 br kami betolak ke Melaka.

6.20pm

Kami tiba di lokasi rehlah. Permata Chalet, Melaka. Lokasi betol2 tepi pantai. sangat cantik dan sejuk..huu..tengok2 seme da sampai dan tengah siap nk buat BBQ. Waa..anak2 buah aku yang kecik2. lari sana sini membuatkan anak aku yg sulong melonjak n sronok jumpa spupu spapat dia..yg menyambutnye pun x kurang meriah kesukaan..huuu..

8.00pm

Da solat..aku tengok kt luar huhhh..masing2 sedap melantak hidangan BBQ..uiks x aci..w/pun hujan sekejap n renyai2 beberapa ketika..suasana still meriah..da kul 9pm, tengok anak2 buah+anak aku sronok berkejar-kejaran, men pasir, men bola tegelak beguling2..besnyer..Aktiviti bjalan sampai pkl 11. Kul 12 masing2 da amik port tuk tido..yg laki de yg still kt tepi pantai tengok org menjala di kegelapan pantai..ade yg tido kat pondok tepi pantai, ade yg tido kt beranda..huuhh..sesuke hati diorg lah..janji hepi n selesa..











22 Dis 2010 : 6.00am

Masing2 bangun solat n ade yg terus g tepi pantai. dak2 kecik masing2 tido lagi..Aku n asben pe lagi..dengan NIKOND7000 yang baru angkat dr kedai beberapa jam sebelum ke Melaka..hihi..sronok mengkaji dan snap sana sini tuk dptkan angle yg terbaekk.. dengar samar2 cahaya bulan, cukup da buat gamabr2 yg di snap nampak sgt cantek..:)



7.30am

Tazkirah pendek dari ayahanda Hj Sarif bin Hj Taib, kata2 aluan dr penyelaras prog. Abg ipar aku yg sulong dan abg aku yg no 2. Pas2 ade games lg tuk pasangan suami isteri, utk anak2, utk mak dan anak, yg bujang2 x ketinggalan..sangat meriah. Sambil game bejln, sambil sarapan. Huhh..mmg bes..





8.30am

Tazkirah sudah, game sudah..hahaha..waktu di nanti oleh anak2 buah ku..terjun ke pantailah..pe lagi..Tp malangnya anak aku sangat ketakutan..sampaikan dia x bg ibu n ayah dia turun ke pantai..meraung n tersedu2 ketakutan kalau nampak ibu ayah dia masuk air..hadduuuuuyai..hmm..akhirnya kami terjun gak ke pantai..tu pun pas leka2 kan dia ngan air pancut kt tepi pondok..dia main air..ngan nenek dia, aku n asben pun ape lg..cha alip but la..(CABUT) mandi manda manduuu..yuhuuuu..da kami puan mandi br dia perasan ibu ayah dia x de..skali perati la kt pantai..wahahahaha..
nmapak gak muke kami..terpaksa la kami nek ke daratan selepas dia meraung suh nek..hahahhaa...





11.00am

Masing2 da mula ngemas barang2, siap n makan nsik..tapat kul 12 kami check out. Sebelum beredar , kami sempat tangkap gambar kenangan mcm2 gaya n berebut nk tangkap gambar ngan bapak aku yg da sihat balik..alhamdulillah..nampak sangat keceriaan di wajah mak n bapakku..then kami bertolak kuar kul 12.30PM.





3.00pm

Tiba di bandar Melaka setelah sesat2 pusing tah jalan mana2..Terus g Mahkota Prade.Pas makan adik aku(Saiful) kene gastrik yg agak teruk. Sampai muntah2 n demam. so perjalanan agak slow dan lambat skit..pastu sembahyang kat masjid melaka dan meneruskan perjalanan ke A Famosa..tp d sbbkan hujan, kami just tengok dr dlm kete je..brenti turun pun kat 1 bangunan tepi ship besa tu..tuk beli belah. Haaha..aku beli topi, baju fateh n dulang tuk mak mertua ku..hihi..bes2..tau2 da kul 7.00pm



7.30pm

Betolak blik..masing2 plan nk g umah kakak aku yg kat sepang. OK..Aku follow je..tp d sbbkan malam kelam, kete banyak..so kami 5 kete terpecah kemana2 tah..yg follow aku tinggal kak cik n abg wan je yg bwk anak buah aku 4 org. jadi proced je la teruskan ..kami jumpa di sepang pd pkl 11pm. Makan kat benteng dan aku minta diri kerana pada hari ini aku bekerja..11.35pm. so diorang pun balik ke rumah kakak aku dan tidur di sana...

23 Dis 2010 : 12.05am

Aku n asben tiba di rumah..thanks to my lovely hubby kerana aku bangun2 je dia da siapkan tempat tido dan bawak barang masuk ke dalam rumah.pas2 br dia kejut aku kt dlm kete. Anak aku yg sulong pun da di angkat..hihi..sungguh pnt n ngantukss..

6.30am

Alangkah terima kasihnyerr x terhingga to my hubby coz aku tengok baju yg kotor dari Melaka, da bersih n wangi. Tinggal aku nk besiap g opis jerr..huuu..i love u my darling..i love u so much...:)

No comments:

Post a Comment