Sunday, December 19, 2010

~~I want to be M.U.A????~~

**JADI M.U.A????

Betul ke aku bole serius nak jadi MUA? Act aku pun masih 40% lagi..tapi suami da bg support 100%, so my confidence up jadi 50%. Xperience x de, barang2 mekap pun x complete, modal yg ade pun x de beso mn, sendiri pun x penah mekap..huuu..macam ne tu?

**Cam ne bole tegerak nak jadi M.U.A??


Memandangkan asben aku da start menceburi bidang fotografer dr thn lepas. Market gempak. Projek pun da laju, so aku membzkan body jadi tukang komen. X semene2 aku pun jatuh hati pada gambar2 yg dia shoot. Terutama wedding events.Geram je tengok seri wajah pengantin..dengan gaya dan wajah yg manis..@ Hari Raya 2010, aku try la mekap2(brg2 adik-minx)hihi..ceh..konon nk nmpak cun la tuhh.. Semakin hari aku review foto2 yg asben aku shoot, makin jatuh hati aku dgn wajah pengantin perempuan yg di solek rapi. rada ingin tahu macam mana MUA bole buat muka kita jadi canti semakin membuak2..huhhh..sejak tu aku menyatakan hasrat nk jadi M.U.A. Dengar dek asben, terus dia bg support n xcited nak tolong kuarkan modal tuk beli barang..hihi..




Ni masa walimah bes fren aku (Sofiuddin n wife). Asben yg jadi f/grafer.


**1st time beli barang mekap...

Punye xcitednyer asben aku ni, dapat gaji je terus dia suh beli barang mekap (basic). Sib bek de kawan MUA. So, minx pandangan dia tuk pilih produk. Act kwn tu suggest KRYOLAN + elianto. Tp d sbbkan brand Kryolan susah nk dapat, so aku n asben g la kedai elianto kat Alamanda. Mentang2 de sale, aku pun pe lagi, men amik je brang..HUHHHH..bila bayar..alamak!!!! RM 191. wahahhahaa..cam x caye je..kate br nk blajar..tp ni da cam profesional MUA ni..kuang3..


**Test muka sendiri n kawan..

SEBELUM









-Without Mekap-
___________________________________________________________


SELEPAS









-Natural look wit Mekap-

No comments:

Post a Comment