Monday, August 23, 2010

~~Ramadhan Menjelang Lagi 3~~ Bebuka dan bersahur

Pejam celik..pejam celik da 13 hari umat Islam berpuasa. Macam2 juadah setiap hari kita buat / beli. Masa nila nafsu makam membuak-buak. Alhamdulillah pada aku, ramadhan kali ini, aku dan keluarga cukup sederhana. Kami x banyak membeli. Malah aku seronok masak untuk suami dan anak2. Mereka lebih selera dgn masakan air tangan aku sendiri. Tambah2 lg suami yang langsung tak pernah kata masakan aku x sedap. Memuji manjang. Mungkin nak jaga hati aku..Terima kasih abang..

Ramadhan kali ni, selama 13 hari berpuasa, aku paling kerap buat kuih karamel. Sbb karemel antara kuih feberet aku..huu..kalau beli mahal giless..Untuk juadah berbuka, aku pelbagaikan lauk setiap hari. Aku msk rendang, lemak cili api, stim, masak 3 rasa dll. kuih, biasa kami beli murtabak @ roti john 1. Bersahur plak, aku slalu masak tumis telur n tumis sayur je. x pun ayam goreng segera. kalau x sempat @ malas nk masak lauk, aku just buat mihun, nasik @ maggie goreng je. simple.. Alaaa..sahur bukan rasa nk mkn sangat punkan?? W/pun suami x cerewet tang makan..tp, aku kn tanye gak, dia nk makan ape stiap hari. Supaya aku masak dengan semangat untuk suami tercinta..Aku paling suka kalau tengok suami n ank2 aku makan dengan selera. Hilang penat masak ni rasannya..Tambah2 lagi kalau dia puji dan terima ucapan terima kasih drpd dia..berbunga2 rasa hati ni..(^,^)

Untuk para isteri, rajin2lah masak untuk suami. Lagi2 makanan kegemarannya. Pasti menambat hati suami dan insya Allah hubungan kita dengan suami akan lebih erat dan bahagia.

Selamat Berpuasa...(",)

No comments:

Post a Comment