Thursday, August 19, 2010

~~Ramadhan Menjelang Lagi~~Teringat zaman kanak2

9 Ramadhan 1431h..Bermakna telah 9 hari kita semua (umat Islam) berpuasa. Teringat zaman aku kecik2 dulu. Mak bapak aku da ajar berpuasa start 4 thn lg. Kalau aku x puasa..maka, duduklah aku di ruang tamu sehingga semua selesai berbuka...huu.. sedeynyer waktu tu..tp ape bole buat..Nak tak nak, keesokan harinya aku kn la posela...

Masa awal2 pose, aku slalu cengelat. Agak2 penat main jer..balik terus g dapur, minum..x pun, tgh mak nk masak, dgn x semena2 aku amik bahan masakan dia cam fish kek yg da di potong, aku ngap skali..huuu..hanginnyer mak aku..hahaha..nk wat cam ne..luperrr..kira halal latu..yg x ley bla..kadang aku minum n mkn sampai kenyang..br aku teringat aku pose..hahaha..bes2x..

Masa aku da sekolah rendah dlm darjah 1-3, fuhh..x ingat punyer teriknyer matahari..Cehh..masa tula toilet asik full jerr..hehh..x de keje len latu...hihihi..termasuk la aku skali..Konon nk basuh mukerr..ngantuk kt kelas.. padahal kt toilet buat projek hirup air paip yg x masak..cett..kikiki..sronok2x..
tapi tu seme kenangan masa zaman bebudak..Kalau jadi kt anak aku..kompem aku melenting..(x aci..x aci..) diam2 sudahh..

bersambung....

No comments:

Post a Comment