Thursday, October 20, 2011

DOA BUAT ANAK SOLEH..insya Allah..

Dalam dunia yang serba moden dan persekitaran yang amat mencabar kini, pasti terdetik kerisauan ibu bapa terhadapa pembesaran anak-anak. Sesungguhnya, sebagai ibu bapa(manusia) kita hanya mampu berserah kepadaNYA setelah berusaha untuk membesarkan anak-anak agar dijauhi dr segala kemungkaran, kecelakaan dan berusaha untuk tidak terpesong ke jalan kesesatan. Semua ibu bapa menginginkan anak-anak yang soleh/solehah, membesar dengan sihat, pintar, beroleh keberhasilan yang baik dalam melakukan pekerjaan dan segala yang terkandung dalam sifat MAHMUDAH.. Maka dikongsikan khas buat ibu bapa beberapa doa sebagai amalan walaupun sedang kita membasuh kereta, memasak dan sebagainya..Mudah2an Allah melindungi anak-anak kita dari segala mara bahaya yang tidak diingini...


DOA SUPAYA ANAK MENGERJAKAN SOLAT @ surah Ibrahim ayat 40-41


[40] “Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.
[41] “Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan.

DOA UNTUK MELEMBUTKAN HATI ANAK @ Surah Taha 1-5

[1] Taa’ Haa.
[2] Kami tidak menurunkan Al-Quran kepadamu (wahai Muhammad) supaya engkau menanggung kesusahan.
[3] Hanya untuk menjadi peringatan bagi orang-orang yang takut melanggar perintah. Allah
[4] (Al-Quran) diturunkan dari (Tuhan) yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi.
[5] Iaitu (Allah) Ar-Rahman, yang bersemayam di atas Arasy.

smbg di len masa......

No comments:

Post a Comment